helgens äventyr

 

Det har vart en helt sjuk helg med grymt lite sömn! Blev meddragen på fisketur i fredags. Vi satt i en husvagn på isen med hål i golvet som dessutom hade en kamin vi eldade i så det var varmt och gott där inne! Till en börjar var det Jag, Peter och Ville, men efter ett tag rullade det in folk på löpande band eftersom de hade hört att det kommit "nytt blod" till byn och tillslut var vi 11st i husvagnen! Haha, Jag ensam tjej med 10 fulla killar. Tur att jag inte heller var nykter.. Framåt natten tyckte jag att det var lämpligt att köra skoter! Så Peter hoppar på bakom (som tur var!!), för jag kör full gas ut på isen och kör över något som jag trodde var ett översnöat skoterspår, men som visade sig vara en älvfåra (en slinga vid isen som inte frusit, öppet vatten). Tur att jag hade bra med fart och att den inte var bredare :P Oventandes gör jag en u-sväng och Peter tar över styret och gasen, en bit fram tar jag över igen och lyckades köra fast i djupsnön.. Jag går med snö upp till låren till husvagnen och hämtar Ville som kör och hjälper Peter med skotern! Haha, där kör jag aldrig igen! Kvällen började vid 20.00 och slutade vid 05.30.

Fick sova 5 timmar sen blev det skoter tur! 9 st blev vi och första ölen öppnades vid 12, haha! Efter ett ölstopp på vägen startade inte sofie och Krilles skoter så vi står stilla i 30 minuter innan dom fick igång den. Sen när vi hade grillat och skulle åka hem kör Sofie och Krille fast och vi får inte igång skotern, så de bogserar bort den till nånstans. Vi andra ej inblandade stod 100m bort, så Ville skulle köra och hämta Krille som stod ensam kvar där borta. Då händer de otroliga!! Precis som alla andra unga (man är ung när man är 25 va? haha) tycker man inte det är kul och följa skoterleden utan man drar ut i lössnön och leker. Vilket resulterade i att hans skoter "exploderar" så det flyger delar 15m upp i luften. När det hände ville jag gräva ner mig i snön och dö. Klockan hann och bli skymning (en vacker sådan, tyvärr fastnade inte det på bild. Hela himlen var orange och rosa) innan vi kom iväg hemåt.

Väl hemma var det på med party kläderna och sen till Ville tills dom kom på att vi skulle in till stan (Luleå). Så nu summerar jag detta väldigt kort: Taxi - någon krog - club All Star - Max - Taxi. Men Jeppe, Lina och Ville stannade på krogen när Jag, Krille, Sofie och Peter gick till All Star. Sjukt kul ställe och en del var som en speldel med banditer och biljardbord. Givetvis utmande Jag och Sofie killarna på en match, tjejerna mot killarna! Vi vann, med fusk men det sa vi inte till dom! Haha.. Grymt lyckad kväll iaf! Dagen började 11.00 och slutade återigen vid 05.30.

Idag blev jag väckt vid 14, sen snabb frukost och ut med skotrarna igen! Får inte nog av att köra och jag börjar bli en aning fart galen. Sen sushi och film framför öppna spisen! Imorgon blir lugnt med guitarr hero hos Peter.

Har fruktansvärd hemlängtan efter Varberg och storstan igen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0