Jul Pyssel

Tro det eller ej, men jag har jul pysslat redan första november!
Jag har sagt till mig själv att jag inte ska ha massa jul saker uppe i år, därför så fick jag idén att göra något diskret som påminner om julen. Jag kommer givetvis ha adventsljusstakar och lite jul kulor i fönsterna, men inte massa jul tomtar i varje hörn.

Så jag gjorde de här för att få lite mer jul stämning iaf!







För er som är intresserade hur jag gjorde bjuder jag på en kort liten summé.

Du behöver:

2 koner i hårdpapp
2 penslar (en för färg och en för lack)
Glansig lack
Färg (jag använde mig av jul röd och guld)
Sarvett med motiv.

Såhär gör du:

Måla ett lager med röd färg på konerna, låt torka (tar cirka 1 minut).
Blanda lite guld färg med det glansiga lacket, stryk ett tunk lager på konerna. Låt torka (tar cirka 2 minuter).
Klipp sedan ut motivet på sarvetten, är det flera lager efter att servetten är utvecklad låt gärna alla lager vara kvar. Stryk lite lack på konen där du vill att motivet ska vara och sätt på motivet på konen. Stryk sedan ett ganska tjockt lager lack över motivet, börja uppifrån och ned då motivet annars vill buckla sig. Låt torka och det är färdigt! Snabbt och enkelt för er som vill göra något eget!


Kommentarer
Postat av: Änneli

Nice!- lite Martha Stewart varning men det får man köpa när man julpysslar hemma. Enkelt o snyggt

2009-11-05 @ 16:02:29
URL: http://onkelanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0