genvägar är senvägar

Jag var med i en skräckfilm innan! Kändes det som i alla fall. Jag skulle ta en "genväg" till maxi för att köpa lite snacks till tacosen, men jag cyklade vilse! Kom till återvändsgränder och små konstiga stigar. Kom in på en smal väg med träd på båda sidorna (heter det allé?), inga lampor fungerade, det var kolsvart och jag såg knappt vart jag cyklade. Men jag fortsatte och såg lapor lysa längre fram. Huset framför mig blev bara större och större och det var höga stängsel med massvis av taggtråd framför, jag insåg att jag kommit till ett fängelse! Utanför hörde jag mörka röster som skrek och längre bort såg jag en bil som burnade utanför. Jag var livrädd! Allt såg ut som det gör i en skräckfilm. Jag tog snabbt fram mobilen och ringde Rebecca med skakig röst efter jag vänt och cyklade tillbaka i mörkret med fängelset och de skrikande rösterna bakom mig. Så utbriser hon "tänk om det rymt någon fånge som ligger gömd i skogen där du cyklar!" Tack, va säker jag kände mig, höll på att bajsa i brallorna. Kom in på fel vägar på vägen tillbaka och cyklade in på vägar som gick som laburinter. Efter att ha cyklat runt i en kvart (man hinner cykla långt på en kvart) hittar jag tillbaka på rätt väg och tog den långa vägen till maxi. Det ska jag fortsätta med i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0