make-up artist!


Det är inte många som vet om detta, men jag har sökt flera make-up artist utbildingar. En av dem är på Makeupstudion som finns på fyra orter i Sverige. Jag sökte till Göteborg och Malmö. Skolan tar in 8 elever per kurs start, vilket är pyttelite! Men idag fick jag ett samtal och de vill att jag kommer på personlig intervju, dessvärre blir det för långt för mig att åka just nu. Men de ville jätte gärna göra en intervju med mig så på torsdag klockan 17:00 ringer dem och gör en telefon intervju istället. Hoppas med hela mitt hjärta att jag kommer in. Detta är verkligen något jag lever för och drömmer om att göra!! Kurs starten i Göteborg börjar den 25/1, vilket är väääldigt snart, så får jag veta om jag kommer in på torsdag har jag massor att göra med lägenhet osv.

För er som är intresserade så kommer lite information om utbildningen nedan:

UTBILDNINGSPLAN!

Skönhet:

Att bedöma ett ansikte
Dagsmakeup - naturlig
Bröllopsmakeup – clean beauty
Fest-/kvällsmakeup
Glamourmakeup
Fästning av olika typer av lösfransar
Skugglogik
Korrigeringsmakeup för ansikte
Korrigeringsmakeup för ögon.
Etniska skillnader i ansikten
Bas- och färglära

Makeup för scen:

Inspiration och idéuppbyggnad
Fästning av olika material
Hår- & trendvisningar
Catwalk för kvinnlig modell
Catwalk för manlig modell
Dragqueen
Scenmakeup för showdansare
Trendmakeup
Fantasimakeup
Barnmålning

Makeup för Fotografering:
Ljus- och bakgrundslära vid fotografering i studio.
Dagsmakeup för foto
Reklamfoto
Färgfoto
Svartvit foto
Makeup för modereportage

Hårstyling (fyra lektioner):

Produktkännedom
Tupering och renkamning
Snabba frisyrer
Användning av lock- och plattång
Benor
Flätor
Tvinning

Makeup för TV:
Tv/studio, gäst- & programledarmakeup
Tv/drama
Reklamfilm
Musikvideos
Årtalsmakeup 1920-2000tal
Att skapa en karaktär

Övrigt:
Skapa scheman för hår- och modevisningar
Research inför olika uppdrag
Portfoliouppbyggnad
Att söka arbete
Att nätverka och skapa samarbetspartners
Att starta företag
Att skapa det egna varumärket


Mål med utbildningen


Du som elev ska efter avslutad utbildning kunna arbeta professionellt antingen som anställd eller som frilansande makeupartist inom följande områden:

• Skönhet - makeup för fest, bal och bröllop

• Reklam – annonsfotograferingar och film

• Mode – fotograferingar för modereportage och catwalk

• Trend – makeup för hårvisningar och inspirationskvällar för frisörer

• Tidningar – porträttbilder för reportage samt bilder för redaktionellt bruk

• TV - studioprogram, livesändningar, musikvideos samt dramaproduktioner

• Film – kortare och längre dramaproduktioner

• Vidare ska du också ha erhållit kunskap i försäljningsteknik och kundvård för att kunna arbeta bakom disk med kosmetikaförsäljning samt kunskap om hur du utbildar konsument i makeupteknik på kortare kurser.

• Du ska också ha en genomarbetad affärsplan och färdigställd handlingsplan samt god insikt i eget företagande direkt när utbildningen avslutas.

Kurspris 2010:
45.000 kr inklusive moms, anmälningsavgift och sminkprodukter till ett värde av 20.000 kr. Dessutom ingår en slutfotografering och en webportfolio på nätet.

Studier Dagtid – 11 veckor
Kursen varar i 11 veckor. Du läser fem dagar i veckan, måndag till fredag från klockan 09.00-13.00 samt en under kursen helgdag med 2 lektioner. Dessutom har du slutfotograferingar lördagen den tionde veckan på kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0