JAG KOM IN!!



Ingen kan vara gladare än jag just nu! Fick samtal av Make-Up Studion klockan 17 som bestämt, blev frågad hur många frågor som helst och jag svarade precis vad jag tyckte och tänkte och visste. Min enda fråga till henne var -när får jag veta om jag kommer in? Hennes svar var -Nu!. Mitt hjärta bankade i 310 och när hon sa att jag blivit antagen började jag gråta! Haha, helt sjukt vilken känsla! Min dröm har gått i uppfyllelse och hela jag skakar! Så nu ska jag skriva kontrakt, säga upp min lägenhet i Västervik och söka ny i Göteborg (under tiden bor jag som sagt hemma)!

Fick även hem papper och kurs kataloger idag så jag tänkte dela med mig av lite information!

Baskunskaper:
Produktlära
Kosmetikakemi
Hygien
Rengöring
Penselvård
Arbetsställning
Brynplockning
Att skapa en fungerande arbetsstation
Att bedöma ett ansikte och skapa en plan

Skönhet:
Färglära
Forma och teckna bryn
Dagsmakeup - naturlig
Bröllopsmakeup
Clean beauty
Fest-/kvällsmakeup
Glamourmakeup
Fästning av fasta lösfransar
Fästning av trebensfransar
Skugglogik
Modellering
Korrigeringsmakeup för ansikte
Korrigeringsmakeup för ögon
Makeup för mörkhyad
Makeup för asiat
Makeup för äldre
Grooming av män

Makeup för TV och Film:
Tidspressad makeup
Tv/Studio
Gäst- & programledarmakeup
Film/TVdrama
Reklamfilm
Musikvideo
Årtalsmakeup 1920-2000tal
Kontinuitet - sminkkort

Makeup för Fotografering:
Ljus- & bakgrundslära vid fotografering i studio
Dagsmakeup för foto
Reklamfoto
Färgfoto
Svartvit foto
Makeup för moderepotage
Samarbete mellan fotograf/stylist och makeupartist
Fördjupningsuppgift: 2 fotosessioner
Slutprovsuppgift: Modellfotografering

Specialeffekter för drama:
Blåtira
Skärsår
Sjuk
Skråma
Skrubbsår
Skotthål
Svettig

Makeup för scen:
Inspiration för idéuppbyggnad
Fästning av olika material
Hår- & trendvisningar
Catwalk för kvinnlig modell
Catwalk för manlig modell
Dragqueen
Scenmakeup för showdansare
Trendmakeup
Fantasimakeup
Barnmålning - djuransikten

Hårstyling, 2-3 lektioner:
Produktkännedom
Tupperingsteknik
Renkamning
Snabba frisyrer
Fästning av nålar
Användning av lock- & plattång
Benor
Flätor
Tvinning

Övrigt:
kortkurspedagogik
Försäljningspedagogik
Skapa scheman för hår- & modevisningar
Research inför ett uppdrag
En makeupartist agerande vid olika uppdrag
Portfoliouppbyggnad
Att söka arbete
Att skapa sammarbetspartners
Att starta företag
Handlingsplan för frilansare
Att förbereda en grafisk profil
Förberedande inför webportfolio
Prissättning


Kommentarer
Postat av: sandra

GRATTIS!! fy fan vad kul :) du ska få sminka mig på mitt bröllop <3

2009-12-10 @ 21:47:07
URL: http://sandiiev.blogg.se/
Postat av: mamma

Tjo ho det blir lite o lära sig minsann! Intressant gumman, lycka till!!

2010-02-19 @ 18:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0