sømn problem & fulla mænniskor

Igår kvæll kænde jag hur skønt det skulle bli att lægga sig i tid och vara pigg på jobbet. Så blev inte fallet!
Kunde inte somna innan ett och nær jag væl somnat vaknar jag halv tre av att Madelene størtar in i sængen och gør konstiga pip ljud samtidigt som hon petar på min næsa. Kramar om mig och får skratt attacker. Nær hon læmnat sængen kommer Carl och sætter sig och pratar med mig, just i den stunden tænkte jag "dumma mænniskor låt mig sova". Efter att de ført en jævla massa ljud och jag lyssnat på 3 fulla høgljudda mænniskor kommer Jenny in och lægger sig i sægen och sæger "kan du inte sova mycket bættre nær jag ligger jæmte dig, har du inte saknat mig", somnar jag om vid ca fyra tiden. Drygt att gå upp på morgonen? ehh ja, jag var okontaktbar i de åtta timmarna jag jobbade idag. Stod i kassan med værldens fejk smil och var nog bara jævligt muppig mot norrmænnen..
Kommer hem trøtt som en gris och ville bara hamna i koma i en vecka eller två. Nær jag ligger som bekvæmast i soffan kommer Jenny inflygandes genomdørren och tar bor Madelenes och Carls sæng, givetvis ifrågasætter jag detta och Jenny svarar med værldens smil på læpparna (detta efter att jag førklarat før henne hur sjukt trøtt jag var och att jag bara ville ta det lugnt ikvæll), "vi ska ha førfest hær ikvæll". Folket skulle alltså børja trilla in redan efter en timme.. Jag trodde jag dog! Men jag øverlevde och hade kanon kul. Sjælv drack jag ingenting men att se andra fulla mænniskor flumma sig måste vara något av det roligaste som finns :P
Har nu stædat upp i hela lægenheten, bæddat gæsternas sæng och vart på seven så klart.
"du ær værldens bæsta syster", sa Jenny innan hon gick och det tvivlar jag numera inte en sekund på att jag ær :P

Efter ett vældigt luddigt inlægg kommer nu lite bilder från kvællen ut på facebook, enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0